DGI Midt/GGF AfterRep

Vi er klar til endnu en sæson med DGI Midtjylland/GGFs AfterRep. Skal du være med? Vi glæder os helt vildt til at give den gas på Danmarks sprødeste afterrephold!

Vores målsætning er, at alle træninger indeholder lækre bevægelser, styrketræning, pulstræning, koreografi eller spring, fed musik, sved og smil på læben. Vi har fokus på at lave nogle fede træninger for jer, men vi arbejder også frem mod at sammensætte et opvisningsprogram på 15-20 min.

Du kan tilmelde dig rytme- eller springsiden på holdet. Vi tilstræber at lave noget fælles til hver træning, og du vil også have mulighed for at spring indimellem, hvis du deltager på rytmesiden - og omvendt.

Vi træner som udgangspunkt 2 timer hver anden uge, laver 3-4 opvisninger i foråret og deltager selvfølgelig derudover i DGIs AfterRep-stævne.

Som en undtagelse satser vi på at starte med træning hver uge d. 4/9, 11/9 og 18/9 for at komme godt i gang med sæsonen. Der vil derudover være to længere træninger (én før jul og én efter jul) af ca. 4 timers varighed, som ligger en lørdag eller søndag.

Er der stemning for det på holdet, deltager vi også i Landstævne i Vejle i juni 2025.

For at gå på holdet skal du være over 25 år (ingen aldersgrænse i den anden ende), og have dyrket gymnastik tidligere.

Udover kontingent kommer der en udgift til stævner, dragt og sociale arrangementer.

Holdet starter op med første træning onsdag den 4/9.

Vi glæder os til et helt fantastisk AfterRep-hold!

Hilsner fra træner-teamet,
Katrine Hvelplund, Trine Korneliussen, Christian Lydolf og Michael Solgaard Jensen

Om instruktørerne:
Rytmesiden: Trine og Katrine kender hinanden fra eliteholdet på Viborg Idrætshøjskole, hvor Trine tidligere har været gymnast og Katrinen instruktør. Til hverdag er Trine efterskolelærer på Himmerlands Ungdomsskole, hvor hun bl.a. underviser i gymnastik og dans. Katinre har også en baggrund som efterskole- og højskolelærer (bl.a. Ollerup og Viborg) og repholdsinstruktør.

Katrine elsker at arbejde i krydsfeltet mellem musisk indlevelse og kroppens fysiske kunnen. Hun har fokus på at opbygge træningen, så gymnasterne får en følelse af flow og glæde ved bevægelsen.

Trine kan godt lide, når der er knald på og når hele kroppen får lov at arbejde. Det må gerne være spændstigt og eksplosivt, men hun elsker også at arbejde med de bløde totalbevægelser og når man kan få lov til fuldstændig at glemme sig selv i en sekvens.

Springsiden:
Michael har en drøm om at være fit-for-fight, når han bliver 70 år - og han er altså kun 32 år. Drømmen kræver, at han udfordrer kroppen i selskab med fabelagtige mennesker. På de to punkter er gymnastikken af højeste kaliber. Han elsker en god klassisk opvarmning og benhård styrke til at slutte af på.

Hold-info

Tidspunkt:
Hver anden onsdag kl. 19.30-21.30

Sted:
Gudenaadalens Efterskole, Hovedgaden 2, 8860 Ulstrup

Periode:
Fra uge 36 2024

Pris:
Kr. 1.100,-
Betaling af kontingent: Brug MobilePay tlf. 89904 eller bankoverførsel, reg. 9381 konto 10190436. Husk at skrive navn og holdnavn ved betaling.

Holdets instruktører

Katrine Hvelplund