SpringMix 4.-8. klasse

SpringMix 4.-8. klasse er et springhold for alle piger og drenge, der gerne vil lave super god gymnastik og springe en masse!

På SpringMix kan du deltage, selvom du aldrig har gået til gymnastik før, men også, hvis du har lavet gymnastik i flere år - bare du er klar til at give den max gas og have det sjovt!

Træningen kommer til at foregå i hallen på Bjerringbro Skole, Koldskær, hvor vi typisk vil starte med opvarmning og lege, for at få rystet holdet godt sammen og for at skabe venskaber og forbindelser på kryds og tværs af gymnasterne.

Vi bygger holdet op på sammenhold og fællesskab. I undervisningen vil der være lagt vægt på at skabe tillid og gode rammer for de grænser, som skal overvindes.

Der er plads til alle niveauer på holdet. Er man nybegynder, så skal man nok få en masse sjov med en god indlæringskurve. Er man mere erfaren gymnast og har sprunget et par år, er der helt sikkert også plads til personlig udvikling på dette hold.
Der vil være rig mulighed for at få trænet nogle flotte spring, som man kan vise frem for hele familien, og hvis man har ekstra meget krudt, så har vi også nogle fede parkour-øvelser på programmet.

Der vil være korte rytmeseancer, hvor vi leger med kroppens bevægelser, vores sanser og ikke mindst fjoller sammen. Nogle af grundstenene for en god springgymnast er stabilitet og en god motorik, så det vil selvfølgelig også indgå som en del af træningen. Og så en brændende lyst til at lære nyt :-)

Vi sammensætter et program til forårets opvisning, og der vil derfor komme en lille udgift til opvisningstøj/dragt, som aftales på holdet. Vi opretter en forældre-facebookgruppe, så vi gennem hele sæsonen kan sikre en god og let kommunikation.

Vi glæder os til at give den gas med børnene,
hilsner fra instruktørteamet

Holdets instruktører:
Troels er 35 år, og et kæmpe legebarn inden for både springgymnastik og parkour. Han har arbejdet med fysisk træning i forsvaret gennem 12 år. Arbejder nu som software-ingeniør. Han bor i Bjerringbro med sin kone og 2 små drenge. Han springer selv aktivt på et seniorhold, træner forskellige håndstandsarter og holder af at lære fra sig. Han er ligeledes springinstruktør på GGFs springhold for 0.-3. klasse.

Nanna er 19 år, og bor i Viborg. Nanna er lige blevet færdig med gymnasiet og holder derfor sabbatår. Hun har gået til rytme-gymnastik siden hun var helt lille, og været instruktør i GGF på forskellige børne- og juniorhold med både rytme og spring. Nanna har ansvaret for opvarmningen og de rytmiske elementer, som gymnasterne præsenteres for gennem sæsonen.

Mikkel Jakobsen, Marcus Padkjær, Mie Padkjær og Clara Dunai er hjælpeinstruktører på holdet.

Hold-info

Tidspunkt:
Torsdag kl. 18.00-19.30

Sted:
Bjerringbro Skole, Koldskær 8, 8850 Bjerringbro

Periode:
Fra uge 36 2023 - uge 12 2024

Pris:
Kr. 850,-
Kontingent betales efter 4 prøvetimer - brug MobilePay tlf. 89904 eller bankoverførsel, reg. 9381 konto 10190436. Husk at skrive navn og holdnavn ved betaling.

(Brug barnets navn samt fødselsdag og forælderens e-mail ved tilmelding)

> TILMELD DIG HER - brug barnets navn og fødselsdag

HUSK muligheden for at søge støtte til kontingent/dragt

'Børnenes Ven' er en fond, der yder økonomisk tilskud til børn og unge i Viborg Kommune.
Kontakt bestyrelsen på ggfgym@gmail.com​, hvis vi skal søge støtte til dit barn.

Holdets instruktører

Troels Spottag